Social Media

Co raz więcej firm na portalach społecznościowych

Wiele firm zarówno tych o większym, jak i mniejszym zasięgu działalności docenia co raz bardziej potencjał portali społecznościowych. Już nie sam Internet, ale media społecznościowe stanowią istotny punkt w tworzeniu strategii marketingowej firm, produktów, czy marki. Nie ma się czemu dziwić – to miejsca cieszące się dużą popularnością, pozyskujące z każdym dniem wielu użytkowników. Ponadto promocja na portalach społecznościowych daje wiele możliwości. Firma, która ma swój profil na tego typu portalu sprawia wrażenie godnej zaufania. Już sam fakt, iż poczyniła krok wejścia na rozległy obszar dwustronnej komunikacji z klientem może o tym świadczyć. Wśród portali społecznościowych niezmiennie prym wiedzie Facebook. Prowadzenie na nim konta firmy bądź danej marki jest bardzo atrakcyjne z tego względu, iż pozwala na skuteczne i nie wymagające ponoszenia wysokich kosztów dotarcie do segmentu nabywców, zwiększenie rozpoznawalności danej marki oraz umacnianie lojalności z odbiorcami. Dzięki dwustronnej komunikacji jaką umożliwiają media społecznościowe firma może także w odpowiedni sposób kształtować swój wizerunek. Popularnymi portalami, z których chętnie korzystają firmy są: Facebook, Twitter, Nasza klasa, Myspace, Grono.net oraz portale społecznościowe nastawione ściśle na tworzenie sieci kontaktów zawodowo-biznesowych typu GoldLine. czy LinkedIn. Początkowo z takiej możliwości korzystały wielkie przedsiębiorstwa, w głównej mierze z branży mediów lub komunikacyjnych oraz zajmujące się tworzeniem nowych technologii. Obecnie na portalach społecznościowych możemy odnaleźć firmy specjalizujące się w różnorodnych obszarach, począwszy od małych przedsiębiorstw, prowadzących niszową działalność po wielkie zagraniczne korporacje. Nie ma tutaj ograniczeń. Powyższe portale gromadzą społeczności, które reprezentują różnorodne, potencjalne grupy docelowych odbiorców dla firm. Promowanie działalności na tychże portalach społecznościowych odbywa się za pomocą zamieszczania interesujących treści oraz wchodzenie w interakcję z użytkownikami. Dzięki publikowaniu informacji potencjalni klienci mogą uzyskać wiedzę na temat oferty firmy oraz przekonać się do zakupu lub skorzystania z prezentowanych usług. Portale społecznościowe zatem są znaczącym kanałem komunikacji, dzięki któremu firmy mogą generować wyższą sprzedaż swoich produktów i usług.

Categories: Social Media

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Przejdź do paska narzędzi