Marketing

Content marketing, czyli czy warto kształcić naszego klienta?

W obecnych czasach ogromną rolę w istnieniu każdego zakładu, zaczynając od najmniejszych, często jedno bądź dwu-osobowych firm, a skończywszy na ogromnych firmach-molochach, mających swoje wpływy na wielu kontynentach, odgrywa marketing. Oczywistym jest, że aby klient w ogóle zainteresował się tym, co oferujemy a w rezultacie odwiedził naszą stronę internetową, bądź też osobiście pojawił się w naszym sklepie, musi wcześniej dowiedzieć się o naszym istnieniu. Tutaj właśnie do akcji wchodzi marketing czy szeroki wachlarz akcji mający na celu promowanie naszej firmy, informowanie klientów o tym co robimy oraz jak dobrzy w tym jesteśmy.
Ostatnimi czasy jednak coraz większą rolę zaczyna odgrywać początkowo niewielki odłam typowego marketingu, zwany ‚content’ marketingiem. Być może niewielu z nas miało okazję słyszeć o tej formie reklamy i kontaktów z klientami, niemniej jednak fakt, że z content marketingu korzysta obecnie coraz więcej firm, nie tylko tych małych ale również międzynarodowych, sugeruje, że może warto nieco bardziej zaznajomić się z tym tematem.
Czym zatem jest content marketing? Mówiąc wprost – budowaniem przyjacielskich relacji z obecnymi, ale również potencjalnymi klientami, nie poprzez nachalne reklamowanie nas samych czy też naszych produktów, ale poprzez przekazywanie klientom, głównie za pomocą internetu, przydatnych dla nich informacji. Jesteśmy właścicielem warsztatu samochodowego? Zamiast zarzucać klientów ulotkami o tym, jacy jesteśmy świetni nakręćmy serię filmów instruktażowych dla kierowców o tym, jak dbać o własne cztery kółka. Sprzedajemy środki odchudzające? Napiszmy dla klientów artykuł o tym, jak poprawnie się mierzyć oraz ważyć. Mamy sklep z komórkami? Opisujmy ich zalety i wady na portalach internetowych oraz porównajmy ich jakość. Dlaczego mielibyśmy to robić? Otóż uczyni to naszych klientów mądrzejszymi i bardziej obeznanymi w danym temacie, a jednocześnie bardziej zainteresowanymi danym produktem. A po obejrzeniu filmiku o tym, jak zmieniać opony w samochodzie, dokąd wybierze się klient aby owe opony zakupić? Wielki sukces content marketingu sugeruje, że nie uda się do konkurencji, ale zwróci się właśnie do nas, czując się niejako w obowiązku aby odpłacić nam za cenne rady. Może zatem warto zainteresować się tematem content marketingu, dzięki któremu być może nasze przedsiębiorstwo zyska rzesze nowych klientów a co za tym idzie umocni swoją pozycję na rynku, przynosząc nam zyski oraz szacunek.

Categories: Marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Przejdź do paska narzędzi