Blog

Czarny PR czyli o dyskredytowaniu przeciwnika słów kilka

W obecnych czasach Public Relations, zwany potocznie PR, ma ogromne znaczenie dla istnienia firm czy piastujących wysokie stanowiska osób indywidualnych. PR to przede wszystkim używanie szerokiego wachlarza dostępnych opcji tak, aby promować i reklamować daną organizację oraz stawiać ją w jak najlepszym świetle, informując o jej zaletach oraz największych osiągnięciach.
Często jednak usłyszeć o można o tak zwanym czarnym PR, który ma na celu nie promowanie jednej firmy ale zamiast tego dyskredytowanie i stawianie w złym świetle jej konkurencji. Dzieje się przede wszystkim za sprawą przecieków oraz pomówień, często absolutnie sprzecznych z prawdą, których źródłem jest oczywiście firma uprawiająca czarny PR. Odpowiednie oczernianie konkurencji może sprawić, że potencjalni klienci odwrócą się od niej, zniesmaczeni informacjami, które zostaną in przekazane poprzez media.

Stosowanie czarnego PR jest uznawane za nieetyczne i bardzo często przynosi skutek odwrotny do zamierzonego. Jeśli bowiem na światło dzienne wyjdą informacje, że dana osoba czy też firma uprawiają czarny PR, niechybnie stracą one uznanie w oczach klientów, stając się ofiarami swojej własnej intrygi. Mimo to czarny PR, choć nieoficjalnie, jest zjawiskiem powszechnym.

Categories: Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Przejdź do paska narzędzi